فیلم مردن برای یک دلار
این روزها، برای تعداد زیادی از کارگردانان برجسته، شش سال بین فیلم ها لزوماً زمان زیادی نیست. بنابراین، ممکن است تعجب کنید، چرا انتظارات هیجانانگیزی درباره فیلم مردن برای یک دلار، اولین فیلم سینمایی والتر هیل، کارگردان اکشن پروتئان در شش سال اخیر وجود داشته است؟
برای تماشای این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.
خوب، برای یک چیز، او امسال 80 ساله شد و در آن سن، وقفه 6 ساله در فیلم ها یکی از مواردی است که طرفداران در مورد آن عصبی می شوند. اما نکته مهمتر این واقعیت است که «مرده برای یک دلار» به احتمال زیاد اولین فیلم کاملاً خوشایند والتر هیل در بیش از شش سال گذشته است. ویژگی قبل از این یکی، «تکلیف»، در نقد خود در آن زمان بیان کردم، «یک تحریک مسلماً نادرست» بود که داستان تراجنسیتی آن باعث شد که «مثل یک نسخه کمیک EC» در «پوستی که زندگی میکنم» آلمودوار بازی کند. که در."
فیلم سینمایی در ژانرها و از کشورهای مختلف در نماوا وجود دارد. اگر از طرفداران فیلم ایرانی هستید به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.
من نتیجه گرفتم: «از آنجایی که آقای هیل هنوز هم از بسیاری جهات، آقای هیل است، بسیاری از فیلمها بیشتر از حق تماشایی هستند. و از آنجایی که «مرده برای یک دلار» یک وسترن است، فکر میکردم شانس خوبی برای اجتناب از دامهای «تکلیف» دارد.
در کنار تماشای فیلم خارجی، تماشای فیلم سینمایی ایرانی نیز در نماوا فراهم شده است.
مطمئناً این کار را انجام می دهد، حتی اگر عمداً خود را در منطقه بالقوه التهابی قرار دهد. «مرده» با تصاویری عریض از منظره باشکوه و تنبیهی جنوب غربی آمریکا آغاز می شود. از دور سوار و اسبی را میبینیم که به دنبال آن اسب دیگری قرار میگیرد که سوار آن چتری را به عنوان سپر آفتاب در دست گرفته است. این دو الیجا جونز، فراری ارتش، و ریچل کید هستند، که بسته به اینکه چه کسی روایت را بیان می کند، یا همراه مایل یا ربوده شده اش است.
در کنار تماشای آنلاین فیلم و سریال، دانلود فیلم و سریال نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است. دانلود فیلم دوبله، دانلود سریال ترکی دو دسته از دانلودهایی است که فراهم شده است.
کریستوف والتز در نقش مکس بورلوند، یک شکارچی جایزه بازی می کند که به زودی برای ردیابی این جفت استخدام می شود. قبل از آن، ما از کینه ای بین او و جو کریبنز، یک قمارباز و سارق بانک که پنج سال را به خاطر مکس در زندان گذرانده بود، مطلع شدیم. مکس روز قبل از اینکه جو را از یک سلول خاکی آزاد کند ملاقات میکند و به او اطلاع میدهد که هر آنچه که جو فکر میکند مکس به او مدیون است، آن را دریافت نخواهد کرد و بهتر است از او دوری کند. ما می دانیم که راه های آنها باید دوباره از هم عبور کند. این تصویر که توسط هیل و مت هریس نوشته شده است، قرار است به طور محکم در The Tradition باشد.
این درست است حتی اگر نکات جالب جدیدی را به سناریو اضافه کند. همانطور که در الیجا جونز (براندون اسکات) سیاه پوست است و ریچل کید (راشل برازناهان) سفیدپوست است. فرمانده جونز به درستی خشمگین است، همانطور که شوهر ثروتمند ریچل (همیش لینکلیتر) خشمگین است. داستان آنها این است که جونز ریچل را ربوده و برای بازگشت او 10000 دلار می خواهد. این نیمی از واقعیت است. تمام حقیقت این است که راشل، یک همسر مورد آزار و اذیت، و جونز با هم فرار کرده اند و به دنبال پول برای تکمیل فرار خود، شاید به کوبا هستند. در ابتدا، تنها چیزی که مکس واقعاً می داند این است که 2000 دلار برای تکمیل بازگشت آنها دریافت می کند. برای کمک به این هدف، ارتش به مکس تیراندازی به نام پو (وارن برک)، دوست جونز که او هم سیاهپوست است، قرض میدهد.
در کنار تماشای فیلم و سریال، تماشای انیمیشن جدید و انیمه جدید نیز در نماوا فراهم شده است.
فیلم خیلی روی پویایی نژادی در اینجا تکیه نمیکند – که مکس و پو مکزیکی هم با هم همکاری میکنند و به محض عبور از مرز به مصاف هم میروند – اما آنقدر در پیشزمینه قرار گرفتهاند که تنشهای مفیدی را اضافه کنند.
هیل این فیلم را به کارگردان بزرگ وسترن باد بوتیچر تقدیم می کند و این تقدیم تصور او و والتز از مکس بورلوند را باز می کند. یعنی بورلوند شخصیتی است که می توانست توسط راندولف اسکات، مستحکم Boetticher بازی کند. بورلوند به طور دقیق عمل گرا اما در عین حال کاملاً صادق است. او پول خود را دوست دارد، اما زمانی که به پول های برنجی مربوط می شود، به طور خاص در مورد اینکه آن را از چه کسی می گیرد. بورلوند وقتی درباره شوهر مار ریچل بیشتر میآموزد، و اینکه راشل و الیجا فقط به دنبال چیزی هستند که دنیا از آنها سلب کرده است، یعنی آزادی آنها، بورلوند شروع به زیر سوال بردن وفاداری او میکند. به نگرانی های او می افزاید، رئیس زمین شرور مکزیکی، تیبریو (بنجامین برات)، که، در میان چیزهای دیگر، ترتیبی می دهد که مسیرهای جو کریبنز (ویلم دافو) و مکس یک بار دیگر از هم عبور کنند.
این داستان به طور همزمان منجر به چند مسابقه میشود و اوج اکشن به زیبایی توسط هیل تنظیم میشود: تعلیقآمیز، گیجکننده است و هرگز به تقلب رسمی از ارزانی روایی نمیرسد تا به مخاطب آنچه را که میخواهد و شایسته آن است بدهد. متأسفانه سبک سنجیده و مختصر هیل مانند شاهکارهایی مانند «راننده» و «سواران دراز» به خوبی به او نمیرسد. و در حالی که والتز در نقش مکس فوقالعاده است – باید برای والتز، که تهیهکننده اجرایی نیز بود، هیجانانگیز بوده باشد، بازی در نقش مردی که صرفاً یک قهرمان است، بدون نیاز به تیک و انحراف – و دافو نقش خود را با قدرت میخورد. به نظر می رسد چند تن از بازیگران، به ویژه برک و برازناهان، در برخی از صحنه های اولیه جای خود را پیدا کرده اند. اینها تمایزاتی هستند که کلاسیک های فوری را از سرگرمی های فوری رضایت بخش جدا می کند. و اجازه میدهم تا چند سال دیگر «مرده برای یک دلار» بهتر از امروز به نظر برسد. و امروز بهتر از خیلی خوب به نظر می رسید.