دیدن فیلم های روز دنیا

فیلم دلیجاان فیلمی است که در آن دو کارنامه بزرگ تجدید شد. اگرچه او قبلاً در بسیاری از فیلم‌ها ظاهر شده بود، به عنوان یک بازیگر اضافی، بدلکار و سپ

فیلم دلیجان برنده اسکار

فیلم دلیجاان فیلمی است که در آن دو کارنامه بزرگ تجدید شد. اگرچه او قبلاً در بسیاری از فیلم‌ها ظاهر شده بود، به عنوان یک بازیگر اضافی، بدلکار و سپس بازیگر در فیلم‌های B، اما این اولین نقش اصلی جان وین در فیلمی از جان فورد بود. برای فورد، این بازگشت پس از چند سال به ژانری بود که ایده هایش در مورد آن رشد کرده بود - ژانری که در آن بسیاری از بهترین فیلم هایش را می ساخت. با نفوذ فورد به عنوان کارگردان و نفوذ وین به عنوان یک ستاره، آنها فیلم های نمادین می ساختند و خود را به عنوان یکی از شراکت های افسانه ای در سینما تثبیت می کردند

.

فیلم خارجی و سریال خارجی را میتوانید از سایت فیلم نماوا تماشا کنید.

آنها در لحظه ای مناسب در زندگی حرفه ای فورد گرد هم آمدند. او 45 سال داشت. او اولین فیلم صامت خود (ده تای آنها!) را در سال 1917 کارگردانی کرده بود. طعم موفقیت بزرگی را چشیده بود و در سال 1936 برای کارگردانی "مخبر" جایزه اسکار گرفت. اما اکنون سال های پیروزی او فرا رسیده است. هیچ کارگردانی از دوران صداسازی سریع‌تر از فیلم‌های فوق‌العاده‌ای که فورد در سال 1939 با فیلم‌های دلیجان با «آقای لینکلن جوان» و «طبل‌ها در امتداد موهاک» دنبال کرد، ساخت و سپس «انگورهای خشم» را ساخت. و "سفر طولانی به خانه" در سال 1940 و "جاده تنباکو" و "دره من چقدر سبز بود" در سال 1941، که در آن دوره سه نامزدی و دو جایزه اسکار برای کارگردانی را به دست آوردند.

در نماوا، فیلم ایرانی، برنامه کودک نیز در کنار فیلم خارجی وجود دارد.

فورد از همان روزهایی که ماریون موریسون، ملقب به دوک، و یک بازیکن فوتبال از USC بود، چشمش به جان وین بود و تابستان ها در فاکس قرن بیستم کار می کرد. در دهه قبل از "استیج کوچ" وین در حدود 40 فیلم وسترن، از یک بازیکن اضافی تا یک نقش اول، بدون اینکه خودش را متمایز کند، کار کرد. فورد فکر کرد که استعداد یک ستاره را دارد و به این نتیجه رسید که وین برای نقش کلیدی رینگو کید در فیلم دلیجان مناسب است. استودیو به شدت با انتخاب بازیگران مخالف بود. خواستار نام بازیگر شد. "پاپی" فورد به شدت اصرار کرد. و وین تأثیری بر جای گذاشت که زندگی او را تغییر داد و روزی برایش جایگاهی در تمبر پستی ایالات متحده به دست آورد.

فیلمهای سینمایی ایرانی، فیلم های اسکار، انیمیشن جدید دوبله فارسی در سایت فیلم نماوا وجود دارد.

فیلم دلیجان که امروزه دیده می‌شود، ممکن است چندان اصلی به نظر نرسد. دلیلش این است که فیلم‌های بعدی بی‌شماری را تحت تأثیر قرار داد که در آن‌ها مجموعه‌ای از شخصیت‌ها به طور تصادفی کنار هم قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند از یک مصیبت جان سالم به در ببرند. این ژانر گاهی اوقات آرک فیلم نامیده می شود. فیلم گاهی مانند گلچینی از کلیشه های جاودانه بازی می کند. زنی را خواهید دید که در حال زایمان است که پزشک دستور می دهد: "آب را بجوشانید! آب گرم! و مقدار زیادی از آن!" شما با یک فاحشه با قلبی از طلا، و یک بانکدار شرور، و یک قمارباز شیطون، و یک قهرمان پاکدل، و آپاچی های قاتل، و یک همسر سرخپوست هندی، و یک مرد کوچک مسافر و مهربان، و یک صحنه تعقیب و گریز ملاقات خواهید کرد. یک راننده کالسکه به جهنم برای چرم. شما سالن‌ها، صحراها، مناظر وسیع، آتش‌سوزی اردوگاه‌ها و سواره نظام ایالات متحده را می‌بینید - که قبل از سوار شدن به نجات، به صدا در می‌آید.

علیرغم آشنایی با این کنوانسیون ها، "فیلم دلیجان" بدون زحمت توجه ما را به خود جلب می کند و با ظرافت یک سمفونی همراه است. فورد عمل و خشونت خود را در تلاش برای فاحشه کردن کسانی که بازه توجه کوتاهی دارند هدر نمی دهد، بلکه داستانی تعریف می کند که در طی آن ما یاد می گیریم شخصیت ها را بشناسیم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم. او تمام صحنه های کلیدی را به یک ستاره بزرگ نمی دهد. بالاترین صورتحساب به کلر ترور، به عنوان دالاس، بانوی لذت رسید. ("دالاس؟" به یاد مارلن دیتریش می افتد: "من در یک شب شانگهای لیل نشدم.")

علاوه بر تماشای آنلاین فیلم و سریال دانلود فیلم مانند دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

تروور یک ستاره بود، اما فورد تقریباً به سایر مسافران در کالسکه وزن یکسانی می داد، که همگی توسط بازیگرانی که برای تماشاگران فیلم آشنا بودند، بازی می کردند: اندی دیوین با صدای جیغ در نقش راننده، جان کارادین در نقش قمارباز زیبا، توماس میچل. در نقش داک بون الکلی، لوئیز پلات در نقش همسر سرباز باردار، و دونالد میک در نقش آقای طاووس زن، فروشنده دوره گردی که در غرب قدیم کلاه آهو شطرنجی بر سر دارد. همانطور که آنها رو به روی یکدیگر صف می کشند، رینگو کید بین آنها روی زمین می نشیند، اما فورد به نوعی هرگز او را قاب نمی کند که پایین تر به نظر برسد.

این بازیگران با استعداد که برای بخش زیادی از فیلم در داخل کالسکه صحنه محصور شده اند، جامعه ای جذاب ایجاد می کنند زیرا به تدریج دلایل پنهان خود را برای سفر با ناراحتی شدید در قلمرو خطرناک هند آشکار می کنند. رینگو کید، شخصیت وین، یک قاتل تحت تعقیب است که توسط یک مارشال ایالات متحده (جورج بنکرافت) به زندان برده می شود. از آنجایی که دیگران آشکارا از دالاس فاحشه دوری می‌کنند، او اصرار می‌کند که به او آب بخورند و سر میز بگذارند، و ادبش مردانه و خوش قلب است. البته او عاشق او می شود، و این الهام بخش یکی از صحنه های عالی است:

رینگو کید: "من هنوز یک مزرعه در آن سوی مرز دارم. یک مکان خوب وجود دارد - یک مکان واقعی خوب ... درختان ... علف ... آب. یک کابین نیمه ساخته شده است. یک مرد می تواند آنجا زندگی کند ... و یک زن. میری؟"

فیلم های خانوادگی دسته ی دیگری هستند که محبوب نماوایی ها هستند.

دالاس: "اما تو من را نمی شناسی - تو نمی دانی من کی هستم."

 

رینگو کید: "من تمام آنچه می خواهم بدانم می دانم

روشی که وین می گوید تجسم اقتدار بی زحمت اوست. او این را می گوید و شما شک نکنید منظورش این است. در واقع، برداشتی که او در اینجا ایجاد می‌کند نشان می‌دهد که شاید خوش‌شانس بوده که در اوایل کارش از چنین نقش پررنگی اجتناب کرده است. او 32 ساله بود که این فیلم را ساخت، قد بلند و لاغر، و از زیبایی تقریباً غیرمحتمل پسرانه دوران جوانی خود فراتر رفته بود. او می‌توانست غرغر کند و موضع بگیرد و روی زمین بماند و زیاد حرف نزند، و همیشه به نظر می‌رسید که منظورش است.

انیمه جدید ژاپنی جدید را از نماوا دنبال کنید.

سایمون کالو در بیوگرافی اورسون ولز می نویسد که ولز قبل از ساختن «همشهری کین» 40 بار «کوچ استیج» را دیده است. این دو فیلم تقریباً شبیه هم نیستند. ولز از آن چه آموخت؟ شاید بیشتر از همه یک سبک ویرایش ناب. فورد از طریق بازیگران و دیالوگ مطمئن شد که هدف هر صحنه مشخص شده است، و سپس دقیقاً به اندازه کافی درنگ کرد تا موضوع را بیان کند. هیچ چیز اضافی احساس نمی شود. هنگامی که او عمداً جریان را کاهش می دهد، همانطور که برای آهنگی که توسط یاکیما (الویرا ریوس)، همسر یک رئیس پاسگاه اجرا می شود، آن را به عنوان آرامش قبل از طوفان درک می کنیم. (هوارد هاکس از آهنگ آرام دین مارتین به همان شیوه در «ریو براوو» استفاده می کند.)

فورد هرگز این اشتباه را مرتکب نمی شود که آنقدر سریع برش دهد که حس و زمینه یک سکانس اکشن از بین برود. تعقیب و گریز طولانی کالسکه همیشه منطقی است، و او اجازه می دهد دوربینش در مورد کار بدلکاری شفاف باشد. این شیرین کاری خارق‌العاده را در نظر بگیرید: یک آپاچی از اسب خود به تیم کالسکه سوار می‌پرد و اسب‌های سربی را به زیر می‌کشد. او تیر خورده است. او بین اسب ها روی زمین می افتد و اسب ها و کالسکه به طور کامل از روی او می گذرند. در اینجا CGI وجود ندارد. او زندگی خود را به خطر می اندازد.

وین قهرمان فیلم است، اما نه یک «قهرمان اکشن». او آشکارا مرد بدی بود. "Ringo Kid" عکس خود را در پوسترهای تحت تعقیب بیهوده نمی گیرد. اما او هرگز پیشنهاد بدی نمی دهد و به نظر می رسد آماده است که به زندان برده شود حتی اگر فرصت های زیادی برای فرار دارد. این پیشنهاد وجود دارد که او در کنار کالسکه استیج بماند، زیرا برای محافظت از مسافران آن، به خصوص دو زن لازم است. ما در اینجا ظرافت و ظرفیت فیزیکی خارق العاده وین را برای مهربانی می بینیم و می فهمیم که چرا فورد بعداً او را به عنوان "مرد ساکت" انتخاب کرد.

برای تماشای جدیدترین فیلم و سریال ها به سایت فیلم نماوا بروید.

دو صحنه به طور خاص. وین در پیش زمینه سمت چپ، به دیوار تکیه داده و دالاس را تماشا می کند که از او در راهرو دور می شود. زبان بدن او را رعایت کنید. طوری که از او مراقبت می کند و سپس صاف می شود و او را دنبال می کند. و بعد، به نورپردازی و ترکیب بندی فورد نگاه کنید، در حالی که دالاس، در پیش زمینه در نور مهتاب در کنار حصاری، به تنهایی ایستاده و بچه رینگو، در پس زمینه، دود سیگار برگ او که به عنوان پس زمینه نور پس زمینه اش را روشن کرده، به او نزدیک می شود.

 

این یک شات استودیویی بود. اما بیشتر فیلم در لوکیشن دره یادبود محبوب فورد فیلمبرداری می‌شود، ستون‌های صخره‌ای ماقبل تاریخ آن کوچکی انسان‌ها را قاب‌بندی می‌کند. فورد بارها و بارها به دره بازگشت، جایی که گروه‌های بازیگر و خدمه‌اش در چادر زندگی می‌کردند و از یک واگن چاک تغذیه می‌شدند. او برای فاصله گرفتن از مدیران استودیو مداخله ارزش قائل بود. او یک دیکتاتور بود و در آن وسعت حرفش قانون بود.

 

نگرش فیلم نسبت به بومیان آمریکا روشن نیست. آپاچی ها به سادگی به عنوان وحشی های قاتل دیده می شوند. هیچ پیشنهادی وجود ندارد که مردان سفید پوست به سرزمین آنها حمله کرده باشند. فورد این دیدگاه ساده را با بی‌شماری دیگر از سازندگان فیلم‌های وسترن به اشتراک می‌گذاشت، و اگر در سال 1939 خام بود، حتی بیشتر از «جستجوگران» (1956)، که بزرگترین همکاری فورد و وین بود، بود. او تنها در آخرین فیلم خود، "پاییز شاین" (1964) به ایده های انسانی تری رسید.

 

شاید به دلیل ارتباط طولانی مدتش با وین، فورد اغلب به عنوان یک محافظه کار شناخته می شود. در واقع او یک لیبرال صریح بود، پرچمدار تلاش سیسیل بی. دمیل برای اجبار به سوگند وفاداری به انجمن کارگردانان در جریان شکار جادوگران مک کارتی. فورد نه نژادپرست بود و نه وین، اما آنها فیلم هایی ساختند که متاسفانه روشن نشده بود. با این حال، در "فیلم دلیجان"، قلب انسان دوستانه می‌تپد: هیچ یک از سرنشینان مربی عادی تلقی نمی‌شوند یا به طور اتفاقی اخراج نمی‌شوند. همه آنها در وابستگی متقابل خود وزن کامل دارند. این یک وسترن بسیار متمدن است.

 

یک چاپ بازسازی شده از "فیلم دلیجان" در مجموعه Criterion در بلوری منتشر شده است. همچنین در مجموعه فیلم‌های بزرگ من: «انگورهای خشم» و «جستجویان» فورد، و «رود سرخ» و «ریو براوو» وین.."

+ نوشته شده در  سه شنبه 26 مهر 1401ساعت 14:13  توسط المیرا   بازدید 130 برچسب ها: