دیدن فیلم های روز دنیا

فیلم آخرین سامورایی ساخته ادوارد زویک درباره دو جنگجو است که فرهنگشان آنها را بیگانه می کند، اما ارزش هایشان آنها را رفیق می کند. صحنه‌های نبرد ت

فیلم آخرین سامورایی

فیلم آخرین سامورایی ساخته ادوارد زویک درباره دو جنگجو است که فرهنگشان آنها را بیگانه می کند، اما ارزش هایشان آنها را رفیق می کند. صحنه‌های نبرد تکان‌دهنده و با ظرافت نصب شده‌اند، اما کمتر به این موضوع می‌پردازند که چه کسی برنده می‌شود تا اینکه چه چیزی را می‌توان با مردن ثابت کرد. زیبا طراحی شده، هوشمندانه نوشته شده است، با اطمینان عمل کرده است، حماسه ای غیر معمول متفکرانه است. قدرت آن تنها با پایانی به خطر می‌افتد که به طرز وحشتناکی از آنچه که فیلم واقعاً درباره آن است، عقب نشینی می‌کند

.

فیلم خارجی و سریال خارجی را میتوانید از سایت فیلم نماوا تماشا کنید.

تام کروز و کن واتانابه در نقش یک کهنه سرباز کهنه کار جنگ داخلی و یک جنگجوی مغرور سامورایی همبازی می شوند. کروز نقش ناتان آلگرن، قهرمان جنگی را بازی می‌کند که اکنون بیش از حد می‌چرخد و می‌نوشد، بدون هدف در زندگی. او توسط آمریکایی هایی استخدام می شود که مزدورانی را برای آموزش ارتش برای امپراتور ژاپن استخدام می کنند که می خواهد کشورش را به دنیای مدرن منتقل کند و با شورش سامورایی ها روبرو می شود.

برای تماشای جدیدترین فیلم و سریال ها به سایت فیلم نماوا بروید.

نقش رهبر سامورایی کاتسوموتو (واتانابه) پیچیده است. او در حال مبارزه با مردان امپراتور است، اما به دلیل وفاداری به سنتی که امپراطور نمایندگی می کند، اگر امپراتور درخواست می کرد، در یک لحظه جان خود را فدا می کرد. اما ژاپن برای رها کردن روش های قرون وسطایی خود و تقلید از غرب، تب و تاب آن را گرفته است، و غرب می بیند که در مرحله گذار پول به دست می آید: نمایندگان شرکت اسلحه سازی رمینگتون قراردادهای بزرگی را برای خرید تسلیحات تکمیل می کنند، و سفارت ایالات متحده یک کشور است. اتاق تهاتر برای ترتیبات تجاری سودآور.

در نماوا، فیلم ایرانی، برنامه کودک نیز در کنار فیلم خارجی وجود دارد.

آلگرن به عنوان یک بدبین در این دیگ فرود می آید. به او گفته می‌شود که سامورایی‌ها «وحشی‌هایی با تیر و کمان» هستند، اما می‌بیند که مستشاران آمریکایی در آموزش ارتش مدرن ژاپنی برای مبارزه با آنها کار ضعیفی انجام داده‌اند. با هدایت نیروهای محاکمه نشده خود به نبرد، او اسیر می شود و با مرگ روبرو می شود - اما با یک کلمه از کاتسوموتو که او را به عنوان زندانی به دهکده پسرش باز می گرداند، امان می یابد.

انیمه جدید ژاپنی جدید را از نماوا دنبال کنید.

در این نقطه است که "آخرین سامورایی" شروع به نشان دادن خود به عنوان چیزی بیش از یک عکس اکشن می کند. کاتسوموتو که به راحتی انگلیسی صحبت می کند، توضیح می دهد که آلگرن را زنده نگه داشته است زیرا می خواهد دشمنش را بشناسد. آلگرن ابتدا از صحبت کردن امتناع می کند، اما به تدریج، در طول زمستان طولانی و بارانی اسارت، شروع به گفتگوهای فلسفی با مرد دیگر درباره اخلاق جنگ و جنگجویان می کند. برخی از این گفتگوها شبیه مبادلات سقراطی است:

 

کاتسوموتو: "آیا شما معتقدید که یک مرد می تواند سرنوشت خود را تغییر دهد؟"

فیلمهای سینمایی ایرانی، فیلم های اسکار، انیمیشن جدید دوبله فارسی در سایت فیلم نماوا وجود دارد.

آلگرن: "من معتقدم که یک مرد هر کاری که از دستش بر می آید انجام می دهد تا اینکه سرنوشتش فاش شود."

برای آلگرن، زندگی سنتی روستا یک مقوی آرامش بخش است. او که با کابوس‌های ناشی از تجربیات دوران جنگش تسخیر شده است، اعتراف می‌کند: «اینجا من اولین خواب بی‌آزارم را پس از چندین سال می‌دانم». او در خانه تاکا (کویوکی)، بیوه مردی که او در جنگ کشته است، اسکان داده شده است، و اگرچه او به تلخی از کاتسوموتو شکایت می کند، اما چهره ای خندان را در حضور آلگرن حفظ می کند.

آلگرن: من شوهرش را کشتم!

 

کاتسوموتو: "مرگ خوبی بود."

علاوه بر تماشای آنلاین فیلم و سریال دانلود فیلم مانند دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

کاتسوموتو جان خود را برای دفاع از قانون در حال مرگ سامورایی ها عهد کرده است. آلگرن خود را در حال تغییر تدریجی وفاداری، دور از مزدوران و به سمت سامورایی ها می بیند، اما تغییر او درونی است، نه ایدئولوژیک. او با کاتسوموتو ارتباط برقرار می کند، به او احترام می گذارد، می خواهد در چشمان او احترام پیدا کند. این فیلم حقیقت نظامی جهانی را نشان می‌دهد که مردان در نبرد نه به خاطر هدفشان بلکه از وفاداری به رفقای خود انگیزه دارند.

«آخرین سامورایی» این قرارداد را می شکند که قهرمان غربی همیشه برتر از فرهنگ محلی است که در آن غرق شده است. سرخپوستان، اما این فیلم یک گام فراتر می رود و به وضوح معتقد است که جامعه سنتی کاتسوموتو از مدرنیسمی که توسط آمریکایی ها تخلیه می شود برتر است. کاتسوموتو معلم است و آلگرن دانش آموز، و فیلم به طرز شگفت انگیزی الگوها و بافت های گذشته ژاپنی را بازسازی می کند. طراحی تولید، دکورها و لباس‌های آن شگفت‌انگیز است.

واتانابه حضوری عمیق و قدرتمند است. او این پتانسیل را دارد که پس از توشیرو میفونه به اولین ستاره ژاپنی جهان تبدیل شود. کروز در حال حاضر یک ستاره است و مورد هدف کسانی قرار خواهد گرفت که مستعد دیدن او هستند و نه شخصیت او، اما در اینجا فکر می کنم ستاره شدن او برای این فیلم کارساز است، زیرا او هم خلبان خلبان "تاپ گان" و هم خلبان را با خود به جنگ می برد. جانباز خسته از جنگ "متولد چهارم تیر". بازیگران به فیلم با پیام مدفون خود کمک می کنند، که در مورد آموزش مجدد یک سرباز معمولی آمریکایی است.

بازیگران نقش مکمل فوق‌العاده هستند: کویوکی بی‌صدا در نقش بیوه‌ای که تمایل جنسی را احساس می‌کند اما آن را سرکوب می‌کند، به هم می‌زند. تونی گلدوین به‌عنوان مزدور سرسخت آمریکایی، غمگین می‌شود و تهدید می‌کند. تیموتی اسپال مترجم انگلیسی است که کلمات را می داند اما موسیقی را نه. Scichinosuke Nakamura نقش امپراتور را در نقش مردی رنج‌دیده و خجالتی بازی می‌کند که ارزش‌های کاتسوموتو را تحسین می‌کند، حتی در حالی که با مشاورانش موافق است که شورش باید سرکوب شود. او در یک نقطه فکر می کند: "من یک خدای زنده هستم - تا زمانی که آنچه را که آنها می گویند درست است انجام دهم

کارگردان فیلم ادوارد زویک است که سایر فیلم‌های جنگی او (شکوه، افسانه‌های پاییز، شجاعت زیر آتش) نیز به مردانی پرداخته‌اند که وفاداری‌های شخصی‌شان مهم‌تر از ایدئولوژی سیاسی بوده است. در اینجا او به آلگرن سخنرانی می کند و به کاستر حمله می کند که آخرین موضع او در ذهن همه جا خوش کرده بود. ("او یک قاتل بود که عاشق افسانه خود شد و سربازانش به خاطر آن جان باختند.") بله، اما آلگرن آخرین صحنه نبرد این فیلم را چگونه توصیف می کند که در آن کاتسوموتو افراد خود را به سمت مرگ حتمی هدایت می کند. ? مطمئناً، مردانش در ارزش‌های او مشترکند، اما آیا عنصری وجود دارد که به دنبال «یک مرگ خوب» باشد؟ آیا مرزی بین مردن برای چیزی که به آن اعتقاد دارید و مردن به خاطر چیزی که به آن اعتقاد دارید وجود دارد؟

اینکه فیلم این سوال را مطرح می کند نشان می دهد که چقدر متفکرانه است. اگر «آخرین سامورایی» به گونه‌ای تمام می‌شد که با لحن و جهت آن همخوانی داشت، به احساسات واقعی‌اش صادق بود. اما پایان با الزامات هالیوود مطابقت دارد و ما احساس می کنیم هوا از تصویر خارج می شود. یک فیلم هنری می تواند به مخاطب خود اعتماد کند تا نتیجه لازم را دنبال کند. یک پایان هالیوودی فرض می کند که مخاطب در پایان غافلگیر می شود، کم هوش و احساساتی می شود و باید با آبنبات چوبی اش تغذیه شود.

فیلم های خانوادگی دسته ی دیگری هستند که محبوب نماوایی ها هستند.

«آخرین سامورایی» عظمتی در خود دارد، اما از پایانی که می‌توانست به آن تأثیر واقعی بدهد، چشم پوشی می‌کند. اگر قرار باشد یک پایان جایگزین روی DVD وجود داشته باشد، می دانم که باید چه چیزی را نشان دهد -- و به گمان من، ادوارد زویک هم همین کار را می کند.

 

نکته: «آخرین سامورایی» کدام شخصیت است -- کاتسوموتو یا آلگرن؟ برای هر دو می توان پرونده ساخت."

+ نوشته شده در  شنبه 14 آبان 1401ساعت 22:59  توسط المیرا   بازدید 143 برچسب ها: