دیدن فیلم های روز دنیا

فیلم درامبرای بخش اعظم هفت سال، برادران روسو (جو و آنتونی) در MCU حضور داشتند و چهار فیلم را ساختند: کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ا

چری

برای بخش اعظم هفت سال، برادران روسو (جو و آنتونی) در MCU حضور داشتند و چهار فیلم را ساختند: کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، انتقام جویان: جنگ بی نهایت و انتقام جویان: پایان بازی. برای صفحه اصلی خود، آنها چیزها را کمی کاهش داده اند، خود را در واقعیت غوطه ور کرده اند، و (به قول مونتی پایتون) چیزی کاملا متفاوت را انتخاب کرده اند. در این سفر جدید، خواهرشان، آنجلا (که اعتبار فیلمنامه نویسی برای Cherry را دارد) و تام هالند، که همچنان به این موضوع ادامه می دهد، حضور دارند و چیزهای بیشتری از مرد عنکبوتی برای او وجود دارد.

Cherry بر اساس رمان نیمه اتوبیوگرافیک نیکو واکر ساخته شده است و به عنوان ترکیبی از انواع مواد فیلم رایج عمل می کند. این به عنوان یک داستان عاشقانه شروع می شود، به یک فیلم جنگی تبدیل می شود (با یک مقدمه آموزشی اولیه، البته بدون R. Lee Ermey فقید)، به سمت PTSD و اعتیاد می رود، و با سرقت از بانک به پایان می رسد. اگرچه لحن عمدتاً تیره و تار است و مطالب جدی است، چری گهگاه فرصت‌هایی برای طنز تیره پیدا می‌کند که باعث می‌شود فیلم به اندازه جدایی اسپایدی دیگر هلند، The Devil All Time، افسرده نشود.

فیلم در اوایل دهه 2000 شروع می شود و با جزئیات عاشقانه دانشگاهی بین چری (هلند) و امیلی (سیارا براوو) شروع می شود. هنگامی که او به طور ناگهانی همه چیز را قطع می کند و می گوید که به مونترال نقل مکان می کند، او به سرعت به ارتش می پیوندد. اندکی پس از آن، امیلی اعتراف می کند که به دلیل اینکه عاشق او شده بود و از احساسات او ترسیده بود، تحصیل را رها کرد. آنها آشتی می کنند و ازدواج می کنند و او موافقت می کند تا زمانی که او در عراق خدمت می کند صبر کند. پس از آموزش اولیه، او به خارج از کشور فرستاده می‌شود و مانند بسیاری از بازماندگان ماموریت‌های جنگی، با زخم‌های عمیق روانی به خانه می‌آید. چری که از PTSD رنج می برد و نمی تواند به طور کامل به زندگی "عادی" بازگردد، به دکتری مراجعه می کند که اوپیوئیدها را تجویز می کند. وابستگی و اعتیاد دنبال می‌شود و امیلی به او در «سبک زندگی معتاد» می‌پیوندد. او که برای تغذیه این عادت به پول نیاز دارد، شروع به دزدی از بانک ها می کند و زمانی که جنایت ها آسان تر از چیزی است که او انتظارش را داشت ثابت می شود، او را بالا می برد.

اصطلاح "مرد رنسانس" اغلب برای توصیف شخصی استفاده می شود که "جک همه حرفه ها، استاد هیچ" است و این به یک معنا در مورد گیلاس صدق می کند. بسیاری از کارها را به اندازه کافی انجام می دهد، اما فاقد زمان و زمینه برای انجام هر یک از آنها واقعاً خوب است. هر فصل از این فیلم را می توان در فیلم دیگری (اغلب بهتر) یافت که فضایی برای گسترش و حفاری عمیق تر در زیر سطح دارد. قدم زدن برای این فیلم مشکلی نیست. با سرعت تاول زنی حرکت می کند. با این حال، مواردی وجود دارد که با گذاشتن ترمز بهتر است.

گیلاس از دیدگاه Cherry ارائه می شود (غیرقابل تعجب). در نتیجه، جای تعجب نیست که عملکرد هلند در صدر باشد. او هرگز کمبود پیدا نمی کند. چه در نقش یک دانش آموز کتابخوان، چه یک سرباز تازه کار، یک کهنه سرباز جنگ زده یا یک معتاد، خود را به همان اندازه متعهد نشان می دهد که در نقش پیتر پارکر یا آلتر ایگوی او عمل می کند. گیلاس فردی کاملاً درک شده است و اگرچه انتخاب های واقعاً مشکوکی انجام می دهد، اما با همدردی به او نشان داده می شود. با این حال، فراتر از Cherry، به سختی می توان شخص دیگری را پیدا کرد که بتوان آن را سه بعدی دانست. این شامل امیلی نیز می شود. اگرچه سیارا براوو تا جایی که می تواند در این شرایط کارش را خوب انجام می دهد، اما شخصیت او زیرنویس شده است. از بین افراد مختلف دیگری که در طول سفر طولانی و دشوار او از مسیر چری عبور می کنند، تنها کسی که هر نوع تأثیری از خود به جا می گذارد یک فروشنده مواد مخدر سطح پایین است که فقط با نام Pills & Coke شناخته می شود (و نقش جک رینور را بازی می کند که به نظر می رسد کانال ست روگن).

روشی که فیلمنامه از طریق آن امیلی را کوتاه می کند، بخشی از قدرت چری را کاهش می دهد، زیرا از بسیاری جهات، سرنوشت او غم انگیزتر از سرنوشت او است. او از عشق رنج می‌برد و اگرچه وحشت‌هایی را که او در عراق انجام می‌دهد نمی‌بیند، اما قربانی خاموشی است که شب‌ها در کنار او دراز کشیده است و او از وحشت فریاد می‌کشد و در صورت امکان او را در مسیر اعتیاد دنبال می‌کند. دیگر تحمل زندگی با او هوشیار. مواقعی وجود دارد که روس ها تقریباً ما را به آنجا می برند، اما نمی توانند کاملاً به آن برسند. در نتیجه، Cherry به عنوان جاه طلب اما نه کاملاً موفق شناخته می شود. کارگردانان به خاطر در هم آمیختن بسیاری از موضوعات معاصر در یک داستان واحد و قابل هضم، شایسته تقدیر هستند، اما در اینجا مطالب زیادی وجود دارد که بتوان به طور مداوم در یک فیلم ۲ ساعت و نیم به خوبی انجام داد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 22 اسفند 1400ساعت 15:04  توسط المیرا   بازدید 219 برچسب ها: فیلم درام,